16 February 2008

tidak di duga.

aku sering tidur lewat pada mlm hari kerana aku sibuk menyiapkan tulisan-tulisanku.malangnya bila aku tidur lewat secara automatiknya aku akan bangun lewat.itu sudah seperti rutin.aku tahu rutin itu tdk sihat.hal ini secara tidak langsung memalukan diri aku sendiri apabila tadi pagi pegawai kesihatan dtg ke rumah.bayangkan,aku dengan tak bangun lagi jadinya tak mandi lagilah. tiba-tiba ada yang menekan loceng,aku terkejut lalu membasuh muka dan menggosok gigi sahaja.alangkah terkejutnya aku di muka pintu itu wajah yang aku tak kenali!lalu lelaki itu berkata dengan gagahnya,"sy dari jabatan kesihatan.sy ni pegawai kesihatan.nak tgk kebersihan rumah,boleh bukak pintu?".ahhhhh,knp masa begini kau dtg wahai jejaka kacak.dikala diriku dlm keadaan yg sgt lintang-pukang.malunya aku xterkata.itu kira nasib baik aku sempat gosok gigi.jika tidak memang aku takkan berkata walau sepatah haram pun.argghh,kesialan telah berlaku padaku di pagi hari. sudahlah pegawai kesihatan itu kacak,aku pula muka baru bgn tidur melihatkan keadaan yg sgt buruk manakala dia pula segak,kemas dan bersih.cis,pasti dlm hati dia mengutuk aku ini anak dara yang tak berguna.geramnya xterhingga,knp,knp kau dtg di saat yg xdiduga. HAHAHA.aku sendiri yang dungu!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kalau tak gosok gigi,
jejaka itu pasti akan berkata,
eeii! busuknye! haha..

February 21, 2008 1:40 PM

 
Blogger izyanwasli said...

This comment has been removed by the author.

February 21, 2008 4:05 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home