21 February 2008

cinta itu kriminalitas?

aku di sini merasakan jiwa yang mati.
mana pergi segala yang ada di hati?
ingin aku belaikan jiwa yg sepi.
telah aku runtunkan perasaan ini.

aku xkan bisa terbang.
aku xkan bisa mengejar bayang-bayang.

merah itu tandanya marah.
ada juga rasa merah!
mengapa posisi ini buat aku marah?
aku bukannya penuh dgn amarah.

sekali aku renyukkan muka itu
biar dia rasa apa yg tersirat di hati
sekali aku teriak pada muka itu
biar dia rasa pedih di hati.

kering kontang ragaku memikirkan katamu.
sedikit kesal aku melayan kerenah dan katamu.

kondisi aku amat kritikal tika ini.
cinta itu kau bilang kriminalitas?
mana pergi kebenaran selama ini?
kata-kata itu mahu sj aku cantas!

keajaiban mana mungkin terjadi.
aku hanya mahu mendiamkn diri.
biarlah dikatakan jatuh tersungkur.
asalkan aku tidak menangis kerana gugur.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home