22 March 2008

pada dasarnya

pada dasarnya,
aku bukan baik hati.
pada dasarnya,
aku seorang yang sombong diri.

pada dasarnya,
aku tak mahu mendengar kata.
pada dasarnya,
aku tak mahu berbuat mesra.

pada dasarnya,
aku suka bersendirian.
pada dasarnya,
aku suka berseorangan.

aku rasa seperti hilang.
hilang bersama bayangbayang.
tak mahu tunjuk belang.
takut orang naik berang.

tapi itu aku yang sebenarnya.
aku tak suka mengenal manusia.
malas mahu melayan sikap manusia.
ah,ramai yang bermukamuka.

biarlah aku dikatakan,
bodoh,sombong.
biarlah aku dikatakan,
suka bercakap bohong.

apa yang pasti aku tetap diriku.
tak perlu meniru sikap kamu.

2 Comments:

Blogger Hafifi said...

btul, kita kena jadi siapa diri kita..bt ape nk tiru org lain..

March 23, 2008 1:35 PM

 
Blogger izyanwasli said...

oh ya.benar tu hafifi.
'aku adalah aku'
'kamu adalah kamu'

March 23, 2008 7:00 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home