21 February 2008

adik

adik,mengapa kau menangis dalam kegelapan?
apa yg menyebabkan kau dalam ketakutan?
adik,aku turut merasakan itu adalah kepedihan.
luahkan sayang,jgn di simpan seorangan.

kau seperti cerminan pada aku yg kerdil ini.
apa yang menggugah jiwa anak kecil ini?
kau buat aku berbicara seorg diri.
adik,apa sebenarnya yang terjadi?

kulihat di hujung kaki mu ada darah.
aku langsung menjadi cemas.
apa yg menyebabkan adik berdarah?
sialan,aku tdk menjadi pemerhati yg kemas!

pergolakan perasaan dapat aku rasakan.
adik,usah kau bimbang,kakak ada sbgai teman.
tapi siapa yg buat kau rasa kesakitan?
knp ank kecil di pukul tanpa belas kasihan?

sepatutnya anak kecil dijaga seperti raja.
dikasihi dan di belai di singgahsana.
pedih hati ku sayang melihat kau dibuang,dihina.
manusia itu sangat keparat membiarkan kau rasa derita.

adik,aku di sini akan membantu kau bertatih.
melupakan segala kisah hitam yang tragis.
membantu kau dgn penuh terlatih.
memberikan kau senyuman yang manis.

usah menangis lagi sayang.
aku ini benar dan bukan bayang-bayang.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

cik izyan penyayang orangnye yek!.
nak tanye,nie cik izyan karya sendiri ke?

=(

February 21, 2008 1:34 PM

 
Blogger izyanwasli said...

This comment has been removed by the author.

February 21, 2008 2:14 PM

 
Anonymous Anonymous said...

tak pernah pulak. =D

February 23, 2008 8:33 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home