28 June 2008

keadaan memaksa.

PERNAH SUATU KETIKA.

blerrgghhh!sudah berakhir.bila cakap pasal berakhir ni,aku teringat pulak.minggu lepas aku layan gangstarz.wah,boleh gitu.aku tengok sekejap-sekejaplah.tapi selalunya masa akhir aku memang tengok sebab nak tahu siapa yang out.so,last week yang out tak silap aku south trio.2 orang dalam group tu masih bersekolah.kiranya ada 3 oranglah group south trio ni.macam biasa,group yang kat bottom mesti kena panggil turun stage.aku macam bantai gelak gila bila south trio kena panggil turun stage.aku dengan confident nya menyaksikan mereka bertiga turun ke stage.tak aku sangka,salah seorang dalam group south trio jatuh tergolek-golek terus sampai stage dalam erti kata lain,tak perlu bersusah payah menuruni anak tangga.hebat tu,jatuh tergolek.kau boleh bayangkan punya ramai yang tengok gangstarz.malu kot tak terkata.tapi yang jatuh tu bangun dengan gagahnya.faizal tahir siap tanya okey ke tak.dia senyum je.bagus betul,cover line.aku macam boleh bayangkan betapa sakitnya dia di tambah pulak dengan malu.ya ampun!beribu-ribu orang tengok kau.kau dah jadi artis weih.jangan clumsy.haha.tapi baguslah semangat dia.jatuh bangun sendiri.dahlah jatuh,di timpa tangga pulak tu.siap golek-golek sampai stage tapi itulah malam last they all perform dalam gangstarz.kira oklah tu. orang comfirm akan ingat kau.errr?

sebenarnya taklah nak gelak sangat.aku pun pernah jatuh depan orang ramai.macam gilalah.kalau jatuh depan orang ramai kau boleh jadi glamour.cecece,tak caya cubalah jatuh depan orang ramai.mesti rasa cam kau dah gembirakan hati orang tanpa perlu dibayar dengan wang tetapi di bayar dengan kesakitan.sempoilah tu.aku jatuh dalam bas dah pernah,jatuh kat sekolah dah pernah,jatuh kat longkang dah pernah,jatuh masa turun kereta dah pernah,jatuh masa pakai kasut tinggi pergi buang sampah dah pernah.so,kalau korang tak pernah jatuh tu kira macam korang ni alien kot.aku pasti semua pun ada pengalaman macam ni.malangnya aku selalu jatuh depan orang ramai.kau bayangkan,DEPAN ORANG RAMAI.sampai ada yang tegur aku tau."eh,awak yang jatuh kat longkang tadikan?".kau tengok,bukti aku jadi glamour.orang yang tak dikenali pun boleh tegur aku.macam hebat gitu.tak yah malu sangat kalau jatuh.jatuh bangun sendiri je.hahaha.

kesimpulannya,kalau korang jatuh depan orang tu janganlah nak malu sangat.kemungkinan besar bukan salah korang.selalunya salah keadaan jalan sebab tak rata.kekadang tu salah kasut sebab tinggi sangat.kekadang tu salah orang sebab asyik tengok kita,so kita jadi gelabah.macam tulah.selalunya bukan salah kita.yang penting kita kawal situasi tu dengan cermat.jangan sampai situasi mengawal kita.wah,macam tu.kalau aku jatuh dan rasa sakit yang amat sangat memang hilang rasa malu sebab sakit lebih mengusai.bagi aku jatuh depan orang ramai ni hal biasa je.tak de benda nak malu pun.hahaha,banyak pengalaman bolehlah kata.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home