23 February 2008

masih terasa.

air mata mengalir deras saat ini.
hatiku bergetar terasa kosong.
sebak bagai datang tanpa henti.
jiwaku mula rasa terkongkong.


menangis ketika sakit itu biasa.
tapi aku sukar mengalirkan air mata.
hari ini sayang,aku xdpt menahan sebak di dada.
hanya kerana kau luahkan satu kata-kata.

langit mlm ini gelap saja.
bintang tiada di atas sana.
bulan hilang dr pandangan mata.
semua kerana hatiku terdera.

yang terang semua nampak hitam.
aku ini terasa amat kusam!
hilanglah pedih hati di bw angim malam.
lupakan segala yang dikatakan biar terpadam.

kau tuduh aku ada yang lain sayang.
punah hatiku dengan apa yang kau bilang.
kuncup hatiku bila degan tenang kau lafazkan sayang.

berkecai jiwaku bila kau katakan begitu.
dan degan mudah kau suruh aku lupakan hal itu.
aku di sini setia dengan kau bagai nak gila.
aku ada yang lain,tuduhan itu amat membabi buta.

biarlah sayang,biarkan aku sendiri di sini.
melayan pasrah yang bersarang di hati.
mentafsirkan percaya hanya pada diri.
menenangkan jiwa yang hampir mati.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

masih lagi kau teringat,
saat dikala dia mengucapkan kata syg,
dan hati mula berputik rasa cinta,
tersemat rasa sayang.

jiwa terserah pada rindu,
makin lama, membuai kalbu,
engkau yang kudambai selalu,
kini hilang diam membisu.

kau kembali dengan seribu harapan buat diriku,
tapi ini bukan yang ku mahu.
kata, dan kalimah terakir untukku,
adalah cinta penamat buatku.

kini engkau tiada lagi..
terkenang kembali saat ungkapan sayang tekumandang di telingaku.
dan kata2 serta janji manismu,
kini semua terlerai bak kuntuman bunga perindu.

February 23, 2008 10:16 AM

 
Anonymous Anonymous said...

tetibe rasa cam nak berpuitis plak.
hahaha..

kalau nak copy paste kat blog cik izyani pon boleh.

hasil sendiri nie..

February 23, 2008 10:19 AM

 
Blogger izyanwasli said...

This comment has been removed by the author.

February 23, 2008 10:50 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home