22 February 2008

sudahlah cinta

bulan itu takkan pernah tinggalkan kejora.
tapi dia meninggalkan aku dengan nyata.
untuk apa sayang kau tinggalkan aku dulu?
untuk siapa sayang kau tinggalkan aku dulu?

beribu-ribu soalan menerjah akal fikiran.
setelah kau nodai hati dan perasaan,
setelah kau buat aku derita xtertahan,
kau datang kembali menagih asmara dgn kasihan!

sinisnya katamu dulu menusuk ke kalbu.
ironi sungguh cinta sejati yang kau beri padaku.
terkesima kau buat aku melihatkan kamu.
igauan semalam masih belum luput dari ingatanku.

aku tidak mahu lagi cinta darimu yang pernah kau beri.
tidakkah kau terasa semua itu sangat keji?
ah,mungkin kau xnampak demdam ini bagai api.
kenapa tidak kau pecahkan saja jantungku tadi?

sudahlah,jangan dibolakbalikkan kisah kita.
sudahlah,jangan diputarbelikan perkataan cinta.
sudahlah,jangan disalahertikan santun bicara.
sudahlah,jangan memalsukan indah kata-kata.

semoga kau tidak lagi mempermainkan hawa di luar sana.
kau seakan-akan melempiaskan nafsu pada mereka.
aku kehilangan kata terpegun melihat indah rupa.
salah aku kerana menggilai rupa dari segalanya.

tangan yang kau hulur itu jijik untuk aku rasakan.
cukuplah sudah,pulanglah engkau ke pangkal jalan.
hentikan sketsa jiwa yang sedang engkau mainkan.
jangan di tunggu kata yang akan aku lafazkan.

sudahlah cinta jangan datang ke mari.
sudahlah cinta pergi engkau dari sisi.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home