11 July 2008

berlawanan

setiap perkara yang kita lakukan ada baik dan buruknya.aku sedar akibat dan kesan jika aku lakukan perkara buruk.ya,aku tahu.mungkin kesedaran yang aku terima dalam jangka masa yang cepat atau lambat.yang penting,lambat laun aku akan sedar.ah,peduli semua itu.dalam dunia semua ada berlawanan.contohnya:

baik lawannya jahat.
penbaik lawannya penjahat.
hodoh lawannya cantik.
penhodoh lawannya pencantik.
pandai lawannya bodoh.
penpandai lawannya penbodoh.
benar lawannya bohong.
pembenar lawannya pembohong.


*geeeeeeeee,what the hell!*

adakah segala yang negatif ada pada aku?(ok,kecuali part hodoh,aku cantik wei).bila difikirkan kembali,baikkah aku?cukup baikkah aku?pandaikah aku?cukup pandaikah aku atau aku patut tanya begini;bodohkah aku?cukup bodohkah aku?*sudah cukuplah kau memperbodohkan diri*wah,diam kau.jadinya,aku hilang punca.

p/s:kelak jika aku tertidur,kejutkanlah aku dari mimpi.kelak aku tersungkur,bangunkanlah aku dari jatuh.kelak aku pergi,doakanlah kesejahteraan aku di sana.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home