08 July 2008

resah

pernah tak kau rasa macam nak beli sesuatu barang tapi duit tak ada.kira macam duit tak cukup gitu.perkara ni selalu terjadi kepada aku.bila benda ni jadi kat aku,aku rasa geram sangat.tapi malangnya aku bukan anak dato-dato,kaya-raya,jutawan seperti mereka.yelah,kaula.siapa lagi.duh,aku selalu membayangkan dalam dompet aku ada banyak duit.gila tebal dompet aku sebab duit bukan sebab resit-resit dan duit syiling.kau bayangkan hujan yang turun tu adalah duit.first aku buat adalah mengambil baldi-baldi serta besen yang besar lalu menadah duit itu.cewahh,hari-hari 'hujan' turun tanpa henti pun aku tak kesah.bila ada kawan yang ajak aku keluar atau pergi bercuti,perkara pertama yang aku mention mesti pasal duit.contohnya:

1)eh,aku takde duitla.malas keluar.
2)kau nak support aku ke?cukup duit kau?
3)duit takde,tak payah cakap banyak.

4)ok,kita kongsi duit eh?

duh,betapa duit itu amat penting kawan!untuk pengetahuan semua,aku bukanlah manusia yang kais pagi makan pagi.aku manusia yang tak payah kais pastu makan melantak gila-gila.kira macam tulah.aku lagi suka keluar dengan bapak aku,cuti dengan bapak aku sebab semua dia support.aku taklah miskin sampai nak kena pegi tepi jalan mintak sedekah.cuma mungkin aku selalu fikir duit yang ada pada aku tak pernah cukup.aku ini bukanlah chrometophobia.gila,siapakah chrometophobia(fear of money)?hahaha.aku rasa aku cam ada satu penyakit dan mungkin penyakit ini di kenali sebagai rambang mata mata duitan. aah,aku tahu perkara ini serius tapi otak aku ligat memikirkan duit*duit-duit di mana kau duit*.

kau bayangkan duit banyak tu dalam dompet aku.wah,gila,tak boleh nak bayangkan*sambil lap air liur yang meleleh*hakhakhak:)

p/s:wang bukanlah kasih sayang.wang juga tidak dapat mengukur nilai kasih sayang.tapi mampukah kasih sayang mengatasi wang?oh,persoalan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home